Erken
yaşta eğitimin savunucuları sıklıkla okuma yazma becerilerine iyi bir temel
oluşturmaktan bahsederler. Ya matematik için?
Amerikalı
bir profesör olan Douglas H. Clementes, genellikle öğretmenlerin küçük
çocukların ne kadar matematik öğrenebilecekleri konusunda düşük tahminler
yaptığını ileri sürüyor. Matematik aslında çocuğun dünyasına sayma, ölçüm
gerektiren oyunlar, yükseklik, ağırlık, uzaklık vs. kavramlar yoluyla doğal
olarak girmiş durumdadır. Öğretmenler bu “gayrıresmi” matematiği bulmacalar,
oyunlar, şarkılar yoluyla destekleyebilirler. Clementes, bunu, Washington’daki “Ulusal
Bilim Vakfı”’nın sponsorluğunda gerçekleştirilen “Erken Çocukluktaki Eğitime
Matematik ve Fenin Dahil Edilmesi” konulu çalıştayda dile getirmiş.
Profesör,
öğretmenlerin yalnızca çocuklarla olan konuşmalarında bile sayıları
kullanmalarının pozitif sonuçları olacağını söylüyor. Öneğin “bana şunları
getir” yerine “bana şu iki kalemi getir” gibi…
Clementes,
matematiğin aslında çocuklar için korkutucu olmadığını, ancak maalesef büyükler
için böyle olduğunu da eklemiş. Amarika’daki yetişkinlerin yarısı, matematikte
iyi olmadıklarını söylüyormuş. Çocukların oyun esnasında sayılarla çok iyi ve
mutlu bir şekilde baş edebildiklerini, bunun da sayma, modeller, şekil ve şekil
dönüşümleri hakkında net konuşmalar, kıyaslamalar vb. yollarla olduğunu ifade
ediyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder