Sayfalar

15 Aralık 2013 Pazar

Erken Yaşta Matematik Eğitimi

Erken yaşta eğitimin savunucuları sıklıkla okuma yazma becerilerine iyi bir temel oluşturmaktan bahsederler. Ya matematik için?
Amerikalı bir profesör olan Douglas H. Clementes, genellikle öğretmenlerin küçük çocukların ne kadar matematik öğrenebilecekleri konusunda düşük tahminler yaptığını ileri sürüyor. Matematik aslında çocuğun dünyasına sayma, ölçüm gerektiren oyunlar, yükseklik, ağırlık, uzaklık vs. kavramlar yoluyla doğal olarak girmiş durumdadır. Öğretmenler bu “gayrıresmi” matematiği bulmacalar, oyunlar, şarkılar yoluyla destekleyebilirler. Clementes, bunu, Washington’daki “Ulusal Bilim Vakfı”’nın sponsorluğunda gerçekleştirilen “Erken Çocukluktaki Eğitime Matematik ve Fenin Dahil Edilmesi” konulu çalıştayda dile getirmiş.
Profesör, öğretmenlerin yalnızca çocuklarla olan konuşmalarında bile sayıları kullanmalarının pozitif sonuçları olacağını söylüyor. Öneğin “bana şunları getir” yerine “bana şu iki kalemi getir” gibi…

Clementes, matematiğin aslında çocuklar için korkutucu olmadığını, ancak maalesef büyükler için böyle olduğunu da eklemiş. Amarika’daki yetişkinlerin yarısı, matematikte iyi olmadıklarını söylüyormuş. Çocukların oyun esnasında sayılarla çok iyi ve mutlu bir şekilde baş edebildiklerini, bunun da sayma, modeller, şekil ve şekil dönüşümleri hakkında net konuşmalar, kıyaslamalar vb. yollarla olduğunu ifade ediyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder