7 Aralık 2012 Cuma

Sınıfta Cep Telefonu Kullanımı?

Amerikalı bir matematik öğretmenine ait "Divisible by 3" (Üçe bölünebilir) isimli blog'u takip ediyorum. http://mr-stadel.blogspot.com/ Son gönderisi ilginç: "Yarın, öğrencilerimin cep telefonlarını bir ders aracı olarak kullanmaları konusunda bir girişim başlatıyorum. Haklı olarak okulumun bu konularda bazı kısıtlamaları var. Şu anda, okul saatleri içinde kampusun herhangi bir yerinde cep telefonu kullanılması yasak. Öğrenciler telefonlarını ancak okul başlamadan önce ve bittkten sonra kullanabiliyor. Burası bir ilköğretim okulu ve ben de bir 8. sınıf öğretmeniyim. Öğrencilerimim %95'inin cep telefonu var ve her gün, onların bu pahalı cihazları bütün gün yanlarında taşıyıp da faydalı bir iş için kullanamadıklarını görmek beni kahrediyor. Gerek e-mail yoluyla, gerekse basılı bir şekilde evlere bir mektup/sözleşme göndereceğim. Bu mektuptan da anlaşılacağı gibi, temel amaç, yapılan çalışmaların kaydedilmesi. Ümit ediyorum ki, şimdilik Aşama 1 olarak adlandırdığım aşamayı, sınıftaki cep telefonu kullanım aşamalarının diğerleri de takip edecek. Aşama 1'in iki amacı bulunuyor:

Amaç 1: Tahtaya yazılanların kaydedilmesi: Öğrencilerin tahtaya yazdıklarını defterlerine geçirmesi, aşırı zaman kaybına neden oluyor. Bu harcanan zamanı sınıf tartışması, grup çalışması vs. gibi amaçlarla kullanabiliriz. (Sanırım bu sınıfta her öğrencinin küçük bir beyaz tahtası var ve çalışmalarını buraya yapıyorlar, sonra defterlerine geçiriyorlar. Bizdeki uygulama böyle olmasa bile, gene de sınıfın tahtasına yazılanları deftere kaydetme işinin zaman alması ortak problemimiz.) Öğrencilerin, çalışmalarını kaydetmeleri önemli, çümkü bazıları gerçekten harika. Ayrıca, yapılan hataların kaydedilmesi de fayydalı olabilir.Kısacası, öğrencilerimin sınıf çalışmalarını kaydetmesi, aynı zamanda cihaz kullanma sorumluluğu kazanmaları açısından da önemli. Böylece, öğrencilerim, eğitim amaçlı kullandıkça, telefonları hakkındaki düşüncelerini de değiştirecekler.  Öğrencilerime sıklıkla arkadaşlarının çalışmalarını gözlemleyebilmeleri için "galeri yürüyüşü" yaptırdığım için, bunları da kaydedebilme olanağı ortaya çıkmış olacak. 

Amaç 2: Öğrencilere ve velilere mesaj gönderme: Remind101.com servisi aracılığıyla hem öğrencilere hem velilere sınıftaki aktiviteler hakkında mesaj gönderimi.  Ödevler, quizler, ödev ve sınav tarihleri vs. Tablet, bilgisayar, ya da telefondan göndereceğim bu mesajlarda benim telefon numaram gözükmeyecek, ben de onlar hakkında herhangi bir bilgi görmeyeceğim. Böylece unutkan öğrencilerime uyarılar iletme şansı doğacak."

Geçen gün bir derste bir öğrencim benden tahtaya yazılanların fotoğrafını çekmek için istedi. Eve gidince telefondan temize çekecekmiş. Seve seve izin verdim. Böylece onları temize çekerken tekrar yapma fırsatı da olacak. Bu işin mecrası belli oldu, hadi bakalım hayırlısı....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder