Oyun zamanı, öğrencilerin başarılı olmalarında, okulda geçirilen zaman kadar önemlidir. "Teneffüs" diye adlandırdığımız molalar, (belki de bu ismin verilme nedeni, biraz nefes almayı çağrıştırması olabilir ) pek çok çocuğun en sevdiği zaman diimidir. Anne-babaların ve öğretmenlerin de bu zaman dilimini teşvik etmeleri gerekir. Yani, teneffüslerde de ders çalışan öğrenciler gördüğümüzde biraz dinlenmeleri için onları uyarmalıyız. Amerikan Pediatri Akademisi'nce yayınlanan bir makaleye göre, molalar, gelişim ve sosyal etkileşim için önemli bir fırsat olabilmektedir. "Pediatrics" isimli dergide yayınlanan makalede, pediatri uzmanları, gün içinde, programa dahil edilmiş bir "mola" nın önemi vurgulanmakta. Makalenin yazarlarından Ohio Üniversitesi'nde pediatri uzmanı ve aynı zamanda insan beslenmesi alanında profesör olan Dr. Robert Murray'e göre, karmaşık bilişsel faaliyetlerde bulunan öğrencilerin belli aralıklarla mola vermeleri gerektiğini söylüyor. Uzun süre aynı konu üzerinde çalışma, öğrencilerde bilgi işleme sürecini sekteye uğratmakta. Üstelik, yalnızca Matematik dersinden örneğin Edebiyat dersine geçiş yapmak tek başına yeterli değil,-ki en çok tavsiye edilendir - tam anlamıyla bir mola vermek gerekiyor...
Söz konusu akademi, 2007 yılında bir araştırmaya başlamış. Bu araştırmada, aslında, molaların, çocuklara fiziksel anlamda yararlarını ortaya çıkarmakmış. Ama, dinlenmenin, bunun çok daha ötesinde faydalar getirdiği sonucuna ulaşılmış. Dinlenme, hem sosyal, hem bilişsel, hem de duygusal gelişimi tahmin edilenden çok daha büyük oranda etkiliyormuş. Eğer çocukların önceden tasarlanmamış oyunlar oynamasına izin verilirse, çatışma çözme yetenekleri artıyormuş ve derse daha hazır, daha canlı dönüyorlarmış.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder